center top logo

 

alt
 
Το τριήμερο 27-29 Νοεμβρίου 2015, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε το 7ο Συνέδριο της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση με θέμα «Μουσικός Γραμματισμός: Τυπικές και Άτυπες Μορφές Μουσικής Διδασκαλίας-Μάθησης», σε συνδιοργάνωση με τον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης και με τη συνεργασία πέντε πανεπιστημιακών τμημάτων της χώρας: Τ.Μ.Σ. του Α.Π.Θ., ΤΕΠΑΕ του Α.Π.Θ., ΤΜΕΤ του ΠΑ.ΜΑΚ., Τ.Μ.Σ. του Ιονίου Πανεπιστημίου και Τ.Μ.Σ. του ΕΚΠΑ.

 

alt

                          καλλιτεχνική εκδήλωση στο φουαγιέ του Μεγάρου Μουσικής (νέο κτήριο)

Η επιτυχία του συνεδρίου τόσο σε επιστημονικό όσο και σε καλλιτεχνικό επίπεδο ήταν πολύ μεγάλη. Μέσα από τις εισηγήσεις, εργαστήρια και τις στρογγυλές τράπεζες αναπτύχθηκαν και συζητήθηκαν έρευνες και παρουσιάσεις διακεκριμένων ερευνητών και μουσικών. Τα καλλιτεχνικά σχήματα που πήραν μέρος στο συνέδριο οι χορωδίες, οι ορχήστρες, τα παιδιά από δημοτικά σχολεία και γυμνάσια καθώς και οι φοιτητές με τις μουσικές και παιδαγωγικές τους ομάδες άφησαν το στίγμα τους και χάρισαν μια πολύ ευχάριστη αίσθηση σε όλους τους συνέδρους.

 

alt

                                   η οργανωτική επιτροπή και οι εθελοντές του συνεδρίου

Στον οργανωτικό τομέα η οργανωτική και η επιστημονική επιτροπή της Ε.Ε.Μ.Ε. δούλεψαν περίπου ενάμιση χρόνο πριν τη διεξαγωγή του συνεδρίου. Και φυσικά τις μέρες του συνεδρίου η Ε.Ε.Μ.Ε. μαζί με τους εθελοντές (κοντά 50 νέα παιδιά που δώσανε την ψυχή τους για αυτή τη διοργάνωση) καθώς επίσης και με το προσωπικό και τους υπεύθυνους του Μεγάρου Μουσικής με την άψογη συνεργασία και υποστήριξή τους συνέβαλαν στην επιτυχία του συνεδρίου.

 

alt

                           η Μαρίζα Κωχ στο εργαστήριό της με τα παιδιά και τους μεγάλους
 

 Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου υπήρχαν μερικές εκδηλώσεις οι οποίες ήταν ανοιχτές στο κοινό, όπως το εργαστήριο της Μαρίζας Κωχ η οποία ήθελε να παίξει και με παιδιά, αλλά να δείξει και στους συνέδρους τη μέθοδο διδασκαλίας της φωνητικής αγωγής που εφαρμόζει εδώ και χρόνια στο εργαστήριό της. Ανάμεσα στα παιδιά που πήραν μέρος ήταν και μαθητές της Χαράς και Μουσικής που απόλαυσαν την " κυρία με τα μακριά μαλλιά" όπως είπε χαρακτηριστικά ένα κοριτσάκι. 

                                           alt
                                 οι σύνεδροι και το κοινό σε διάδραση με τους μουσικούς-ηθοποιούς

Ανοιχτές για το κοινό της πόλης ήταν και οι βραδινές παραστάσεις του Σαββάτου και οι συναυλίες λήξης του Συνεδρίου την Κυριακή το απόγευμα. Και σε αυτές υποδεχτήκαμε με μεγάλη χαρά μαθητές μας.                                                             
Η Χαρά και Μουσική εκπροσωπήθηκε στην Οργανωτική επιτροπή από την Κατερίνα και τη Μαρία που πρόσφεραν το καλύτερο που μπόρεσαν σε αυτά που είχαν αναλάβει να κάνουν, η Μαρία γραμματέας της οργανωτικής επιτροπής και η Κατερίνα υπεύθυνη των εργαστηρίων.
                                              alt
                              η Μαρία λίγο πρίν τις εγγραφές την πρώτη μέρα του συνεδρίου          
                                              alt
                                η Κατερίνα μαζί με την ομάδα των εγγραφών των συνέδρων


Παράλληλα η Χαρά και Μουσική πήρε μέρος και στο επιστημονικό μέρος του συνεδρίου με μία αναρτημένη ανακοίνωση (poster) από την Κατερίνα και την Έρρικα με θέμα τη Μουσική για βρέφη και το πρόγραμμα Ανακαλύπτω τον κόσμο με μουσική, το οποίο εφαρμόζεται στη Χαρά και Μουσική. Το θέμα είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και οι δύο εισηγήτριες απαντούσαν στις ερωτήσεις με επιστημονική επάρκεια αλλά και μεγάλο ενθουσιασμό
                                              alt
                                   μπροστά στο poster της Έρρικας και της Κατερίνας


Στα συμπεράσματα των εργασιών του συνεδρίου τονίστηκε ο ρόλος της μουσικής εκπαίδευσης σε συνδυασμό με την έρευνα στη σημερινή μεταμοντέρνα εποχή, η σημασία των εμπειριών σε πλούσια και ποιοτικά μουσικά περιβάλλοντα, η ευεργετική επίδραση της ενεργητικής ενασχόλησης με τη μουσική στην εν γένει ανάπτυξη, η ανάγκη για αλληλοσυμπλήρωση του τυπικού με τις διαδικασίες του άτυπου μουσικού γραμματισμού. Τέλος, υπογραμμίστηκε από πολλές πλευρές η ανάγκη ευρύτερων συνεργασιών ανθρώπων, Ενώσεων και φορέων για την ανάπτυξη της μουσικής εκπαίδευσης και του πολιτισμού ως προϋπόθεση για αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κρίσης που αντιμετωπίζει η χώρα μας και οι άνθρωποι σήμερα.

alt   
ο πρόεδρος της Οργανωτικής επιτροπής Νίκος Θεοδωρίδης με τους φοιτητές του, τους Παιχνιδιάτορες του Πύργου

 

Τα τμήματα της Χαράς και Μουσικής

Καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου λειτουργούν τα τακτικά τμήματα  Μουσικής Αγωγής και Προπαιδείας για βρέφη, παιδιά και εφήβους. Τα προγράμματα μουσικής διδασκαλίας είναι εναρμονισμένα με τις πιο σύγχρονες μουσικο-παιδαγωγικές ιδέες. Προσφέρονται μαθήματα βιολιού και πιάνου για παιδιά ηλικίας από 4 ετών και μαθήματα κιθάρας, φλογέρας  και κρουστών.

 Μικρές δράσεις για παιδιά

Μικρές δράσεις με αφορμή μια μουσική, έναν πίνακα, ένα βιβλίο ή ήθη και έθιμα της κάθε εποχής. 

 Μικροί κύκλοι μαθημάτων

  Στη διάρκεια της χρονιάς λειτουργούν μικροί κύκλοι μαθημάτων για όλες τις ηλικίες. Μουσική τεχνολογία, Μουσικοπαιδαγωγική επιμόρφωση, summer piano

 

 

 

Θέλετε να σας στέλνουμε τα νέα μας; Εγγραφείτε στο newsletter!



Μέσω του ενημερωτικού δελτίου, θα λαμβάνετε με email τα νέα μας. Στη λίστα αυτή μπορούν να γραφτούν όλοι όσοι ενδιαφέρονται για τις δραστηριότητές μας.
Joomla Extensions powered by Joobi

Πρόσφατες αναρτήσεις στην ιστοσελίδα

Powered by mod LCA

Αρχή