2

Η μουσικοθεραπεία είναι μια πολύμορφη θεραπεία. Είναι επιστήμη (μετρήσιμα αποτελέσματα της μουσικής στην ανθρώπινη φυσιολογία), τέχνη (μουσική) και διαπροσωπική σχέση (ψυχοθεραπεία) (Bruscia, 1989). Λόγω της πολυμορφικότητας και της διεπιστημονικότητας του κλάδου, είναι δύσκολο και να οριστεί. Ο Αμερικανικός Σύλλογος Μουσικοθεραπείας (ΑΜΤΑ - American Music Therapy Association) ορίζει τη μουσικοθεραπεία ως «τη κλινική και τεκμηριωμένη χρήση μουσικών παρεμβάσεων για να επιτευχθούν ατομικοί στόχοι μέσα από μία θεραπευτική σχέση» (Wheeler, 2015, σελ. 5). Η Laurie Rugenstein (1996) επισημαίνει πως η μουσικοθεραπεία είναι μια μορφή ψυχοθεραπείας με εργαλείο τη μουσική, ενώ ο Kenneth Bruscia (1998) την ορίζει ως «μια συστηματική διαδικασία παρεμβάσεων, όπου ο θεραπευτής βοηθάει τον πελάτη να προάγει την υγεία, χρησιμοποιώντας μουσικές εμπειρίες και τις σχέσεις που αναπτύσσονται μέσω αυτών, ως ενεργητικές δυνάμεις για αλλαγή» (σελ. 20).

Μέσα σε μια συνεδρία

Οι μουσικοθεραπευτές χρησιμοποιούν διάφορα είδη μουσικών εμπειριών, συμπεριλαμβανομένου του αυτοσχεδιασμού, της σύνθεσης, της ακρόασης, μαζί με τη συζήτηση πάνω στις εμπειρίες των ανθρώπων, με σκοπό να συναντήσουν τις ανάγκες των πελατών τους, χρησιμοποιώντας τη σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ του πελάτη, της μουσικής και του θεραπευτή (Wheeler, 2015). Συγκεκριμένα, χρησιμοποιούν τις μοναδικές ιδιότητες της μουσικής και μια σχέση με τον πελάτη, έτσι ώστε να έχουν πρόσβαση στα συναισθήματα και στις αναμνήσεις, να συγκροτήσουν τη συμπεριφορά και να παρέχουν κοινωνικές εμπειρίες, για να επιτύχουν κλινικούς στόχους.

Οφέλη

Τα οφέλη της μουσικοθεραπείας είναι ποικίλα, όπως και οι ανάγκες του κάθε πελάτη. Γενικά, βοηθάει τους ανθρώπους να αναπτύξουν δεξιότητες, να προσαρμόσουν τη συμπεριφορά τους και να ξεπεράσουν τα εμπόδια στη ζωή τους (Wheeler, 2015). Τα μη λεκτικά, δομημένα και δημιουργικά στοιχεία της μουσικής ενθαρρύνουν άμεσα τη θεραπευτική διαδικασία (Ψαλτοπούλου, 2004). Οι τομείς ενθάρρυνσης είναι οι εξής:

 

  • Προσωπική έκφραση
  • Ποιότητα ζωής
  • Προσωπική εξέλιξη και ωριμότητα
  • Κοινωνικοποίηση
  • Δημιουργικότητα
  • Αυτογνωσία
  • Χαλάρωση
  • Επανένταξη

Πιο ειδικά:

  • Αναγνώριση συναισθημάτων (πόνος, θλίψη κ.α.)
  • Αναγνώριση ικανοτήτων
  • Ανακάλυψη ταλέντων
  • Συγκέντρωση / Μνήμη
  • Αποδοχή και αίσθηση του ανήκειν
  • Ικανότητα επικοινωνίας
  • Πνευματική αναζήτηση
  • Κινητικές ικανότητες

 

Βιβλιογραφία

  • Bruscia, K. E. (1989). Defining Music Therapy. Phoenixville, PA: Barcelona Publishers.
  • Bruscia, K. E. (1998). The Dynamics of Music Psychotherapy. Gilsum, NH: Barcelona Publishers.
  • Rugenstein, L. (1996). Wilber's Spectrum Model of Transpersonal Psychology and its Application to Music Therapy. Journal of the American Association for Music Therapy, 14 (1), σσ. 19-28.
  • Wheeler, B. L. (2015). Music Therapy as a Profession. Στο B. L. Wheeler, Music Therapy Handbook. New York and London: The Guilford Press.
  • Ψαλτοπούλου, Ν. (2004). Η Μουσική Δημιουργική Έκφραση ως Θεραπευτικό Μέσο σε Παιδιά με Συναισθηματικές Διαταραχές. Θεσσαλονίκη: Θεσσαλονίκη Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Διδακτορική διατριβή).

IMG 2986

Παιχνίδια με τις Τέχνες, πρωινή καλοκαιρινή Μουσική δημιουργική απασχόληση των παιδιών στη Χαρά και Μουσική!

Με το κλείσιμο του σχολείου  για τις καλοκαιρινές διακοπές σας περιμένουμε για να περάσουμε τρεις εβδομάδες μαζί με πολλή χαρά και μουσική. Θα κολυμπήσουμε σε θάλασσες από μουσικές και χρώματα, θα ψαρέψουμε λέξεις και συναισθήματα και θα εξερευνήσουμε το μαγικό κόσμο των τεχνών! Τρεις εβδομάδες γεμάτες με τραγούδια, μουσικές, συμμετοχή σε ορχήστρες με μουσικά όργανα, χορό και κίνηση, κατασκευές και εικαστικά αλλά και πολλά μουσικά και θεατρικά παιχνίδια. Ταινίες, επιτραπέζια παιχνίδια και άλλες πολλές ευχάριστες απασχολήσεις θα κάνουν την παραμονή των παιδιών στη Χαρά και Μουσική αξέχαστη! 
Το πρόγραμμα καλοκαιρινής μουσικής δημιουργικής απασχόλησης απευθύνεται σε παιδιά 4-12 χρονών.

IMG 4437

 

savatto-parea

 Τα τμήματα της Χαράς και Μουσικής

Καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου λειτουργούν τα τακτικά τμήματα  Μουσικής Αγωγής και Προπαιδείας για βρέφη, παιδιά και εφήβους. Τα προγράμματα μουσικής διδασκαλίας είναι εναρμονισμένα με τις πιο σύγχρονες μουσικο-παιδαγωγικές ιδέες. Προσφέρονται μαθήματα βιολιού και πιάνου για παιδιά ηλικίας από 4 ετών και μαθήματα κιθάρας, φλογέρας  και κρουστών.

Περισσότερα

IMG 1824 300px

Εκδηλώσεις και εργαστήρια για παιδιά

Μικρές δράσεις με αφορμή μια μουσική, έναν πίνακα, ένα βιβλίο ή ήθη και έθιμα της κάθε εποχής. Μιάμιση ώρα γεμάτη με μουσικές και ιστορίες, αλλά και υγιεινό σπιτικό κέρασμα για όλα τα παιδιά. Μουσικές και θεατρικές παραστάσεις για όλη την οικογένεια. Παρουσιάσεις βιβλίων, αφηγήσεις παραμυθιών και άλλες πολλές ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις ομορφάινουν τα σαββατοκύριακα μικρών και μεγάλων.

Περισσότερα...

  Μουσικο-παιδαγωγικά Προγράμματα

Μικροί κύκλοι μαθημάτων

Τα μαθήματα της Χαράς και Μουσικής στην πλειοψηφία τους είναι ετήσια.Το πρόγραμμα Μουσικής για βρέφη 4-18 μηνών  πραγματοποιείται σε πεντάμηνους κύκλους. Ξεκινά τον Οκτώβριο και μπορεί να συμπληρωθεί με ένα μικρότερο κύκλο τρίμηνης διάρκειας.

περισσότερα

 

 

 

Θέλετε να σας στέλνουμε τα νέα μας; Εγγραφείτε στο newsletter!



Μέσω του ενημερωτικού δελτίου, θα λαμβάνετε με email τα νέα μας. Στη λίστα αυτή μπορούν να γραφτούν όλοι όσοι ενδιαφέρονται για τις δραστηριότητές μας.
Joomla Extensions powered by Joobi

Αρχή