1η Δεκεμβρίου και από τις 11 το πρωί ετοιμασίες για την παρακολούθηση της συναυλίας στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Η πρώτη έξοδος των παιδιών της Χαράς και Μουσικής έφτασε και όλοι προσδοκούσαμε με χαρά την ώρα για να ακούσουμε τους ήχους της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης και να δούμε στην οθόνη του Μεγάρου αποσπάσματα από τη Φαντασία του Ντίσνεϊ.
Μουσικές του Μπετόβεν,Τσαϊκόφσκι, Στραβίνσκι, Πονκιέλι, Ρεσπίγκι, Ντικά, Έλγκαρ, Ντεμπισί και Γκέρσουιν ντυμένες με τις όμορφες εικόνες των κινουμένων σχεδίων του Ντίσνεϊ μάγεψαν μικρούς και μεγάλους. Κοντά 2 ώρες μικροί και μεγάλοι απολαύσαμε τη μαγεία της μουσικής και της εικόνας κάτω από την καθοδήγηση του εξαίρετου μαέστρου Στέφανου Τσιάλη και τις εξαίσιες τζαζ νότες του πιανίστα Νίκου Κυριόσογλου.
Καλό μας γιορταστικό μήνα με όμορφες στιγμές για όλους!
«Είναι να τρομάζεις, αλλά δεν ξέρουν τα παιδιά τραγούδια... Ξέρουν φρασούλες, κομματάκια κομματάκια... "Τρέχα τρέχα, οδηγέ, και θα σε περάσουμε και θα σε κεράσουμε έναν κουραμπιέ"... Αυτό είναι το μεγάλο σλόγκαν που μπαίνουν στα πούλμαν για να πάνε στις εκδρομές τους. Μπορεί να το τραγουδάνε μισή ώρα... Κι ενώ τα πηγαίνουνε οι γονείς στις παιδικές παραστάσεις που γίνονται και είναι περισσότερο θεατρικές, τα πηγαίνουνε και στο Μέγαρο και στη Λυρική Σκηνή, βλέπουν ταινίες, Ντίσνεϊλαντ κι όλα αυτά, δεν έχουν τραγούδια που να είναι στα μέτρα τους.
Περισσότερα: «Δεν ξέρω τι να παίξω στα παιδιά» ή μήπως ξέρω;
Παιδιά από 2 χρονών μέχρι 4 χρονών
Κατά τη διάρκεια του 2ου χρόνου της ηλικίας τους, τα παιδιά είναι σε θέση να τραγουδούν αυθόρμητα και αυτοσχέδια τραγούδια (Moog, 1976), κάτι που συνεχίζουν να κάνουν και κατά τον 3ο χρόνο. Το αυθόρμητο τραγούδι είναι μια από τις πιο δημιουργικές πτυχές της μουσικής έκφρασης των παιδιών. Το φωνητικό εύρος των παιδιών της ηλικίας 2-3 χρονών φαίνεται να μιμείται το εύρος της φωνής ενός ενήλικα (Moog, 1976).
Περισσότερα: Η σημασία του τραγουδιού για τα παιδιά ηλικίας 2 έως 4 και 4 έως 6 χρονών.
Η δημιουργία ενός πλούσιου μουσικού περιβάλλοντος στα πρώτα χρόνια του παιδιού με ρίμες, τραγούδια, ποιήματα, και διάφορα παιχνίδια με λέξεις από την προφορική παράδοση, συντελεί όχι μόνο στις βάσεις της γλωσσικής ανάπτυξης αλλά και της μουσικής του ανάπτυξης (Young & Glover, 1998).
Περισσότερα: Η σημασία της μουσικής κατά την βρεφική ηλικία.
Παίζω μουσική- Μαθαίνω μουσική
Διαθεματικές δραστηριότητες μουσικής με στοιχεία της ελληνικής παράδοσης.
Η μουσική καθώς γνωρίζουμε, είναι οργανωμένοι ήχοι και συγκεκριμένα οι ήχοι που οργανώνει ο άνθρωπος επειδή θέλει να εκφράσει κάτι με αυτούς. Ο άνθρωπος οργανώνει τους ήχους και δημιουργεί μουσική για να εκφραστεί και να επικοινωνήσει. Είναι γλώσσα συναισθημάτων και ενσωματώνει έννοιες πέρα από αυτό που οι λέξεις και οι αριθμοί μπορούν να εκφράσουν (Shehan & Scott, 1995: 356).
Ο καθένας μας έχει μέσα του τη μουσική. Γεννηθήκαμε με τη μουσική μέσα μας. Μέρος της ανθρώπινης ύπαρξης είναι και η ικανότητα να ανταποκρίνεται στη μουσική με το σώμα, το μυαλό και το πνεύμα, να θυμάται και να αναγνωρίζει μελωδίες και να αισθάνεται το ρυθμό. Κανένας δε γνωρίζει γιατί κάθε άνθρωπος γεννιέται με βασικές μουσικές ικανότητες, παρόλα αυτά αυτό είναι μια πραγματικότητα. Μέσα από το πέρασμα των γενεών η μουσική συμβάλλει στο να θυμάται κάθε λαός την ιστορία και τα ήθη και έθιμά του, εμπλουτίζει τις γιορτινές εκφράσεις των ανθρώπων, μεταφέρει μηνύματα, εκφράζει τη λυπη και τη χαρά και φέρνει απόλαυση στις ζωές των ανθρώπων. Κάθε λαός έχει τη δική του μουσική και κάθε άνθρωπος αναπτύσσει έναν μοναδικό τρόπο για να ανταποκρίνεται και να συμμετέχει στη μουσική.
Καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου λειτουργούν τα τακτικά τμήματα Μουσικής Αγωγής και Προπαιδείας για βρέφη, παιδιά και εφήβους. Τα προγράμματα μουσικής διδασκαλίας είναι εναρμονισμένα με τις πιο σύγχρονες μουσικο-παιδαγωγικές ιδέες. Προσφέρονται μαθήματα βιολιού και πιάνου για παιδιά ηλικίας από 4 ετών και μαθήματα κιθάρας, φλογέρας και κρουστών.
Μικρές δράσεις με αφορμή μια μουσική, έναν πίνακα, ένα βιβλίο ή ήθη και έθιμα της κάθε εποχής.
Στη διάρκεια της χρονιάς λειτουργούν μικροί κύκλοι μαθημάτων για όλες τις ηλικίες. Μουσική τεχνολογία, Μουσικοπαιδαγωγική επιμόρφωση, summer piano